Ideje téli gumira váltani
A következő napokban tartósan 8 fok alatt maradhat a hőmérséklet, így itt az ideje a téli gumi felszerelésének.
A következő napokban tartósan 8 fok alatt maradhat a hőmérséklet, így itt az ideje a téli gumi felszerelésének.
A céges flottákat üzemeltető autópark-kezelőknek már hónapokkal korábban elő kell készíteniük a téligumi-cseréket, hogy ne járjon jelentős munkaidő kieséssel ez az elhagyhatatlan művelet. A KBC Autolease szakértői szerint a cégek a költségcsökkentések időszakában sem spórolnak a téli gumik minőségén.
Hó, latyak, jégborda, vizes útburkolat, aztán újra száraz út: egy jó téli guminak mindez nem probléma. Az ADAC német autóklub és a Stiftung Warentest aktuális tesztjében 28 modell közül csak egyetlen egy kapta meg a legjobb osztályzatot. A két különböző megvizsgált méretosztályban három gumi jó eredményt ért el, ezek elegendő biztonságot nyújthatnak a télre. A kínai termékeknél ugyanakkor nem árt az óvatosság.
Eljött az ideje, hogy lecseréljük a téli gumikat nyárira. Aki maga szeretné elvégezni a cserét, biztosan felteszi magának a kérdést, hogy a jobb állapotban lévő gumikat előre vagy hátra kell-e felrakni. És hogyan kell kíméletesen tárolni a téli gumikat?
33 tanács a téli közlekedésben felmerülő napi problémák megoldásához.
Három nap alatt öten haltak meg közlekedési balesetben Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, a balesetekben az is közrejátszhatott, hogy az autókon nyári gumi volt.
A hideg, a hirtelen megfagyó pára, a havas, latyakos utak még a gyakorlott autóst is próbára teszik. Nem mindenkinek van ideje és pénze arra, hogy a különböző vezetéstechnikai tanpályákon kipróbálja a megcsúszást, a kipördülést. Sokan ezt élesben tapasztalják meg, gyakran saját kárukon. Íme néhány tanács, amellyel biztonságosabban vezethetünk a télies napokon.
Az Oldenburgi Tartományi Bíróság (OLG Oldenburg) megbuktatta a Németországban vitatott téligumi-rendeletet. Az osnabrücki bíróság egy autós "közlekedésre alkalmatlan kerekének” az ügyében azt az ítéletet hozta, hogy a határozat nem egyértelmű, és így alkotmányellenes.
Ha valaki megkérdezné, tudná kapásból, melyik országban kötelező a téli gumi használata vagy hol írják elő, illetve hol engedik meg a hóláncot? Nem? Aktuális európai áttekintésünk segítségére lesz ebben.
Különösen magasan fekvő vidéken hamar véget ér az utazás, ha a hegyi utat nagy mennyiségű hó vagy netán jég borítja. Ilyenkor még a legjobb téli gumi, ESP, vagy összkerékhajtás sem sokat ér. Ilyenkor jól jön a hólánc.
Aki autót bérel, tudnia kell, hogy nem jár neki automatikusan a téli gumi. Csak azokban az országokban, ahol egyébként a használata kötelező. Ahol nem, mint például nálunk, az autó vezetőjének kell gondoskodnia arról, hogy hó vagy jég esetén a megfelelő gumival közlekedjen - bérautóvál is.
Sem a törvényalkotó, sem a felelősségbiztosítók nem írják elő a téli gumi használatát. Ez azt jelenti, hogy a balesetet szenvedők a nyári gumikkal történt balesetek után sem távoznak üres kézzel. De nem minden esetben.
A nyári gumik csak akkor vészelik át a téli álmot, ha rendesen felkészítjük őket a telelésre. Néhány tipp a nyári gumik szakszerű tárolására.
Az auto motor und sport 2009-es téligumi-tesztjében a Golf-kategória 205/55 R16-os méretében nyolc gumit vizsgáltak meg a szakemberek. A gumikat havon, vizes és száraz útburkolaton használták. Két négyévszakos gumit is teszteltek.
A rendőrség közleményben hívta fel a figyelmet a hirtelen megváltozott közlekedési körülményekre, illetve az ezzel kapcsolatos tennivalókra. Tapasztalataik szerint, ősszel hetente kétszer annyi baleset történik, mint a nyári időszakban.